Методична робота в школі –
це цілісна система взаємозв’язаних дій і заходів, яка
ґрунтується на досягненнях науки, передового досвіду й конкретному аналізі роботи вчителів. У нашій школі вона спрямована на всебічне підвищення професійної майстер-ності кожного вчителя; збагачення розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу школи, досягнення оптимальних результатів освіти; виховання і розвиток особистості.
Основними складовими роботи школи є такі напрями і аспекти: методична робота, система навчання, система виховання.
Основні завдання методичної роботи:
Ø вивчення і творче використання нормативних, програм-
нометодичних документів;
Ø активне впровадження та використання досягнень і
рекомендацій психолого-педагогічної науки;
Ø створення згуртованого колективу однодумців, які
дбайливо зберігають традиції школи;
Ø діагностика і прогнозування результатів навчально-
виховного процесу;
Ø стимулювання ініціативи та творчості членів педагогіч-
ного колективу й активізація його діяльності у науково-
дослідній, пошуковій роботі;
Ø запровадження у навчально-виховний процес сучасних
методик, форм, видів, засобів і нових технологій;
Ø виявлення і ліквідація недоліків, утруднень роботи
педколективу.
Роль методичної роботи в підвищенні
рівня професійної підготовки вчителя
Якість, результати навчально-виховного процесу школи залежать передусім від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. Підвищенню фахової підготовки педагогічних кадрів у школах сприяє спеціальна методична робота, яка збагачує їх педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям оволодівати педагогічною майстерністю, підтримує в педагогічному колективі дух творчості, прагнення до пошуку. Методична робота спонукає вчителя до засвоєння змісту нових програм і технологій їх реалізації, ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик їх викладання, вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду, вдоско-налення навичок самоосвітньої роботи. Вона забез-печує надання вчителю кваліфікованої допомоги з теорії та практичної діяльності.
У сучасній школі методична робота здійснюється за такими напрямами:
1) поглиблення філософсько-педагогічних знань, спрямо-ваних на відродження й розвиток національної освіти в Ук-раїні, вивчення педагогічної теорії, методики навчання і вихо-вання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета і методики його викладання;
2) вивчення діалектики і принципів розвитку української школи; збагачення педагогічних кадрів надбаннями україн-ської педагогіки, науки, культури; вивчення теорії та досяг-нень науки з викладання предметів, володіння сучасними науковими методами; вивчення й практична реалізація оно-влених програм і підручників, розуміння їх особливостей;
3) освоєння методики викладання додаткових предметів;ви-переджувальний розгляд питань методики вивчення склад-них розділів навчальних програм з проведенням відкритих уроків, використанням наочних посібників, ТЗН, дидактичних матеріалів;
4) освоєння і практичне застосування теоретичних положень загальної дидактики, методики і принципів активізації навчальної діяльності учнів, формування у них наукового світогляду з урахуванням вимог етнопедагогіки;
5) систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту й методики навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів.
Шкільне методичне об’єднання –
це добровільне об’єднання вчителів, створене з метою забезпечення ефективності роботи кожного учителя,
їх творчого розвитку й поширення нових педагогічних ідей.
Новаторство, творчість, професіоналізм – запорука
успіху вчительського колективу нашої школи.