Неділя, 2024-05-19, 4:58 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с. Солянуватка ім. Богдана Цицика

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 0
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Дайджест "Якісна школа"

 

  • День безпечного Інтернету

    Добрий день,
    Із нагоди відзначення 8 лютого Дня безпечного Інтернету просимо вас
    поширити серед батьків і вчителів інформацію про безпеку дітей в соціальних
    мережах і мережі Інтернет.
    Для популяризації безпечного використання Інтернетом наша організація
    спільно з Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством
    освіти та науки розробила наступні освітні матеріали, посилання на які ви
    знайдете у вкладеному файлі, вони всі активні й доступні для перегляду та
    поширення.

Як і для чого директорові школи вимірювати якість педагогічної діяльності

Школа та освітній процес у ній – це система, в якій кожен компонент, взаємодіючи з іншими, забезпечує якість освітньої діяльності закладу. Педагогічна діяльність є важливим компонентом цієї системи.

Читати далі...

Компетентнісний підхід у навчанні: Q&A для вчителя

    В епоху різноманіття гаджетів та щоденного збільшення кількості інформації у нашому житті енциклопедичні знання перестали бути цінністю, якою вони були лише 20-30 років тому. Знання вже не є самоціллю під час навчання і система освіти відповідно має змінюватись, крокувати в ногу з часом та навчати того, що актуальне та цінується в житті сьогодні. Відповіддю на ці виклики є компетентнісне навчання.

Читати далі...


 
 

Державна служба якості освіти презентувала анімований ролик про роль засновника школи під час інституційного аудиту

Громада як засновник шкіл інвестує у їх розвиток і створює умови, щоб діти досягали кращих результатів у навчанні. Якість освітньої діяльності шкіл багато у чому залежить від того, наскільки місцева влада включена у процеси, що відбуваються в закладах освіти та як вона сприяє їх розвитку. З таким головним меседжем Державна служба якості освіти презентує анімований ролик про інституційний аудит у громаді.

 

Відео створене для Державної служби якості освіти України в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). Цей ролик є частиною інформаційної кампанії, яку Державна служба якості освіти розпочала у квітні 2021 року, щоб  інформувати батьків, учнів, директорів шкіл, вчителів, а також громади про те, якою має бути якісна школа та як нова система забезпечення якості освіти і кожен учасник освітнього процесу може допомогти закладу стати кращим.

 

“Якісна школа – це про спільні зусилля засновника, директора, вчителів, учнів та батьків. Кожен відіграє важливу роль у процесі побудови справді якісного закладу освіти. Цим відео хочемо показати, що інституційний аудит – це не просто оцінка того, як працює заклад. Для засновників це можливість оцінити якість роботи шкіл у громаді та отримати унікальну інформацію, яка підкаже, як розумно витратити гроші та у які саме потреби школи їх інвестувати у першу чергу”, – зазначив Руслан ГУРАК, голова Державної служби якості освіти. 

   

Опитування учнів сільських шкіл щодо ключових аспектів якості освіти, проведене у 2021 році на замовлення Державної служби якості освіти, показало, що у селі школа є єдиним місцем соціалізації дітей. Це ще раз доводить, що інвестиції в освіту, хоч і одні з найбільших видатків місцевих бюджетів, є найважливішими у довгостроковій перспективі: саме вони здебільшого визначають рівень економічного та культурного розвитку громади. 

 

Нагадаємо, в межах інформаційної кампанії Державна служба якості освіти створила інформаційний ресурс та анімовані відеоролики про те, що таке якісна школа та система забезпечення якості освіти. З інформаційним ресурсом “Якісна школа” можна ознайомитись за адресою qualityeducation.org.ua, а ролики розміщені на ютуб-каналі Служби.

Школа – єдине місце для соціалізації дітей в селі. Опитування.

Школа здебільшого, – єдине місце соціалізації для учнівства, а головною ознакою “ідеальної” школи є бажання учнів відвідувати школу і навчатися. Такими є результати опитування учнів сільських шкіл щодо ключових аспектів якості освіти, проведене дослідницькою компанією Vox Populi на замовлення Державної служби якості освіти України в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe).

Старшокласників запитували про те, якою  в їхньому розумінні є “ідеальна” та “неідеальна” школа, якими є їхні погляди на психологічний клімат школи та освітнє середовище, яку підтримку у навчанні практикують їхні вчителі, як учні почувають себе у школі, як проводять дозвілля і як планують своє майбутнє. 

Учнів під час фокус-груп неодноразово вказували на те, що їм важко розмежувати шкільне і позашкільне життя. Саме у школі вони мають друзів та проводять чимало часу. Окрім того, учні скаржились, що інших місць для соціалізації молоді в  їхніх селах немає.
Учні охоче діляться думками про “ідеальну” школу, основними ознаками якої називають  підтримку вчителів і однокласників, дружню і доброзичливу атмосферу, відсутність цькування та дискримінації. Сприятливе освітнє середовище визначається і рівнем приналежності учня та учениці до закладу, що формується, в тому числі,  через залученість учнівства до ухвалення рішень, до змін у своєму  закладі освіти. Учні вважають важливою свою участь  у позакласних  заходах та у більш системній роботі над облаштуванням території школи, озеленення тощо.

Важливими характеристиками “ідеальної” школи для дітей, які взяли участь у дослідженні, є також сучасність та якісна інфраструктура школи – наявність обладнання для проведення уроків, комп’ютерної техніки, матеріальної бази для спортивних занять та позашкільної діяльності. Сучасність школи, на думку окремих учасників, визначається і підходами до навчання, наприклад, можливістю вибору навчальних предметів, коригування навчального навантаження на учнів. 

Іншою ознакою сучасності в “ідеальній” школі є підходи, які застосовують вчителі, для представлення та подачі  матеріалу. Учні часто напряму пов’язують стиль викладання вчителя (який подобається або не подобається) із бажанням більше вивчати той чи інший предмет. 

Від “ідеальних” вчителів учні, які брали участь у дослідженні, очікують: підтримки, мотивації, розуміння та поваги. Таким вчителям можна довіряти, як другу\подрузі і радитись з різних питань. Вони цікаво, доступно і професійно викладають матеріал, без перешкод роз'яснюють матеріал додатково, якщо не зрозуміло щось з предмету. “Ідеальні” вчителі не розділяють клас на “улюбленців”. Він або вона ставиться до всіх однаково, незалежно від рівня знань або соціального статусу учня.
Я новий текстовий блок та я готовий до вашого вмісту.
Психологічними характеристиками “неідеальної” школи для учнів є напружені стосунки між учнями і вчителями, зверхнє ставлення вчителів до учнів, застарілі методи викладання предметів, які не стимулюють інтересу до навчання, надмірне навантаження і довга тривалість уроків (45 хвилин), учні, які погано поводяться на уроках, зривають їх, розрізнення учнів і брак спільних активностей, булінг серед учнів, хвилювання і стрес через оцінки. 
Відповіді учнів на запитання, що у школах, де вони навчаються потребує змін, здебільшого стосується саме тих характеристик, які учні називали “неідеальними”.
Серед негативних практик у школі, які відзначали учасники дослідження, – стереотипні та некоректні висловлювання вчителів щодо здібностей учнів та учениць за ознакою статі. Наприклад, коли йдеться про вивчення фізики, трапляються судження на кшталт, що це тема “для хлопців, і дівчатам може бути не цікаво”. Всі без винятку учасники фокус-груп – як хлопці, так і дівчата не бачать доцільності в розділенні класу за статтю під час навчання, адже не бачать різниці у здібностях дівчат і хлопців до опанування різних знань і навичок. 

Для оцінки якості навчання у школі учням та ученицям було запропоновано висловити своє бачення щодо 8 тверджень, які  описували процес навчання у скоріше негативному світлі. 51%  респондентів вважають, що жодне з негативних тверджень їх не стосується, 36% погоджуються принаймні з одним із цих тверджень. По 14% респондентів погоджуються, що їм не цікаво вчитися і що навчання занадто складне для них. По 8% зазначають ять про неможливість отримати гарні оцінки через упереджене ставлення вчителів, страх зробити помилку через насмішки вчителів та/або учнів. Від 3% до 4% респондентів говорять про нерозуміння, навіщо їм освіта, некомфортність почуття у школі через психологічне чи фізичне насильство, те, що вони вже працюють і заробляють гроші, тому навчання їм непотрібне. 
Серед бар’єрів для навчання учні називають велике навчальне навантаження, зокрема, для тих, хто готується складати ЗНО; великий обсяг домашніх завдань, які, за словами учнів “не встигає перевіряти і сам вчитель”; велика кількість предметів, доцільність яких як обов’язкових незрозуміла учням, застарілі методи і підходи до викладання. 

Щодо матеріально-технічного забезпечення освітнього середовища у сільських школах, то більшість учасників фокус-групових дискусій стверджували, що школам бракує “сучасності” в облаштуванні освітнього простору – устаткування сучасними зручними меблями; бракує лабораторій для проведення дослідів на уроках фізики, хімії і біології; наявна затеоритезованість викладання предметів, відсутня практична складова в  їхніх школах, що зменшує мотивацію до опанування цих предметів; існують проблеми із наявністю місця для харчування у школі; наявний брак літератури у шкільних бібліотеках. Всі ці аспекти напряму впливають і на якість навчання, і на стан учнів під час перебування у школі. 

Опитування учнів сільських шкіл щодо ключових аспектів якості освіти було проведене у травні-червні 2021 року методом  кількісного онлайн-опитування та фокус-групових дискусій з учнями 25 сільських шкіл з 22 областей України. 400 респондентів пройшли онлайн-опитування, 44 учні взяли участь у фокус-групових дискусіях. 

«Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади. 
Повний звіт за підсумками дослідження
Аналітичний бриф за підсумками дослідження 

Вітаємо!

 

Ви читаєте дайджест Державної служби якості освіти "Якісна школа". Тут ви знайдете корисні та цікаві матеріали про те, як адміністрації та вчителям школи зробити свій заклад кращим, як створити комфортне середовище та надавати якісні освітні послуги. 

 

Дайджест створено в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади. 


Які ресурси необхідні директору для організації інклюзивного навчання

Забезпечити інклюзивний освітній простір — одне з завдань розбудови якісної школи, визначених у рекомендаціях «Абетка для директора». Державна служба якості освіти пропонує керівникам закладів освіти поради, які ресурси задіяти для організації якісного інклюзивного навчання.


Читати
 
   
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Copyright MyCorp © 2024
uCoz