Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Шкільний психологТоварницька Мар’яна
Миколаївна
практичний психолог
Творче кредо:
«Змінися сам - і навколо тебе зміняться інші»
Основною метою діяльності психологічної служби ЗНЗ є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров'я і соціального благополуччя усіх його учасників:, учнів, педагогічних працівників та батьків.
Психологічна служба школи – це спільна діяльність практичного психолога та соціального педагога. Завдання практичного психолога та соціального педагога:
- створення умов для зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей, - сприяння успішності та адаптації дітей, до навчання в школі - психологічний супровід обдарованих учнів; - сприяння підвищенню самооцінки школяра; - підтримка у професійному самовизначенні. - формування позитивної мотивації до навчання, пов’язане з бажанням дитини навчатися. - створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі; - соціально-психологічний супровід дітей пільгових категорій; - здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків. - забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення; Проблема, над якою працює психологічна служба школи: - Залучення дітей до підтримки та згуртованості класу; - Мотивація до навчання; - Робота з учнями з девіантною поведінкою, попередження правопорушень, формування правової свідомості; - Психологічний супровід процесу адаптації учнів 1, 5 класу, профілактика дезадаптації . Суть роботи психолога в школі полягає в пошуку оптимального способу взаємодії дитини, її родини, всіх учасників педагогічного процесу. Його призначення – допомогти дитині адаптуватися до вимог і правил школи, а педагогам у створенні умов для успішного навчання і розвитку дитини, свого певного комфортного внутрішнього середовища. Психологічний супровід навчання і виховання будується, виходячи з особливостей навчального закладу, контингенту учнів, традицій і творчого потенціалу педагогічного колективу, на виборі індивідуального «маршруту» супроводу, тобто програм, спрямованих не лише на вирішення проблем і ускладнень, але й на їх запобігання. Беручи до уваги всі перелічені фактори слід зазначити, що в нашій школі психологічна робота за своєю спрямованістю ділиться на три напрями: • робота з учнями; • робота з педагогічним колективом; • робота з батьками. За своєю структурою всі напрямки містять практично одні й ті ж самі види роботи.
Основними видами роботипсихолога/соціального педагога є:
Питання, по яких можна і треба звертатися до шкільного психолога
Психолог не дає конкретних порад, не оцінює «правильно – неправильно», «добре – погано». Психолог використовує свої знання, навички, практичний досвід, щоб допомогти Вам побачити та усвідомити причини своїх проблем та шляхи їх вирішення.
1. Труднощі в навчанні. Деякі учні вчаться не так добре, як їм хотілося б. Причин тому може бути безліч. Наприклад, не дуже хороша пам'ять або розсіяна увага або недостатннє бажання, а може бути проблеми з учителем і нерозуміння, навіщо усе це взагалі треба. На консультації ми разом постараємося визначити, в чому причина і яким чином це виправити, іншими словами спробуємо знайти, що і як необхідно розвивати, щоб вчитися краще.
2. Взаємовідносини в класі. Є люди, які знаходять контакт з іншими, легко спілкуються навіть у незнайомій компанїі. А є, і їх теж дуже багато,такі, яким складно знайомитися, складно будувати хороші взаємовідносини, складно знаходити друзів і просто почувати себе легко і вільно в групі, наприклад в класі. За допомогою психолога можна знайти способи і особисті ресурси, вивчити прийоми для побудови гармонійних стосунків з людьми в самих різних ситуаціях.
3. Взаємовідносини з батьками. Іноді буває так, що втрачаються спільна мова і теплі стосунки з нашими найближчими людьми - з нашими батьками. Конфлікти,сварки, відсутність взаєморозуміння - така ситуація в сім'ї зазвичай приносить біль і дітям, і батькам. Деякі знаходять шляхи рішення, а іншим це зробити досить важко. Психолог розповість вам про те, як навчитися будувати нові стосунки з батьками і навчитися розуміти їх,і як зробити так, щоб і батьки розуміли і приймали вас.
4. Вибір життєвого шляху. Дев'ятий клас - час, коли багато хто замислюється про майбутню професію і взагалі проте, як би ви хотіли прожити своє життя. Якщо ви невпевнені, яким шляхом ви хочете піти, завжди є можливість піти до психолога. Він допоможе вам усвідомити свої мрії, бажання і цілі, оцінити свої ресурси і здібності і зрозуміти чи наблизитися до розуміння), в якій сфері (сферах) життя ви хочете реалізуватися.
5. Самоврядування і саморозвиток. Наше життя настільки цікаве і багатогранне, що постійно ставить перед нами масу завдань. Багато хто з них вимагає незвичайних зусиль і розвитку в собі найрізноманітніших особових якостей, навичок і умінь. Можна розвивати навички лідерства або навички ведення суперечки, логічне мислення або творчі здібності, покращувати пам'ять, увагу, уяву. Можна вчитися управляти своїм життям, ставити цілі і ефективно досягати їх.
Психолог - людина, яка володіє технологією розвитку тих або інших якостей, навичок і умінь та із задоволенням поділиться цією технологією з вами.
|
Пошук
Календар
Архів записів
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||